KamuBot

Maahanmuuttovirasto (Migri) on kehittänyt Kamu-chatbotin asiakaspalvelun tueksi. Kamu neuvoo hakemusasioissa ja osaa jopa tehdä yhteistyötä virkaveljiensä VeroBotin ja PatRekin kanssa, jos ulkomainen startup-yrittäjä kysyy neuvoja Suomeen yrittäjäksi tulemiseen liittyvistä asioista. Kamu, asiakaspalvelu-chat ja takaisinsoittojärjestelmän käyttöönotto on parantanut Migrin puhelinpalvelua huomattavasti. Kun ennen uudistuksia puheluista vain 22 % kyettiin vastaamaan, vuoden 2018 lopulla vastausprosentti oli jo 70 -80 % tasolla ilman, että asiakaspalvelun henkilöstöresursseja lisättiin. Samalla puhelinpalvelussa voidaan nyt keskittyä vaikeampien asioiden ratkaisemiseen, kun aika ei enää kulu rutiinikysymyksiin vastaamiseen.

KamuBotin löydät täältä!