Mitä rekisteröityneiden puolella on ja mitä siellä voi tehdä? 

 

Sadoista turvallisuuden asiantuntijoista koostuva TUOVI-yhteisö

TUOVIssa on lähes tuhat turvallisuuden parissa toimivaa rekisteröitynyttä jäsentä. Nämä omalla nimellään esiintyvät jäsenet muodostavat TUOVI-yhteisön. Jäsenet edustavat useita eri sektoreita ja turvallisuuden teemoja. Sisäiseen turvallisuuteen linkittyvien jäsenten laajuus ja osaaminen tekee TUOVI-yhteisöstä ainutlaatuisen.

Voit etsiä TUOVI-yhteisöstä yhteistyökumppaneita omiin projekteihisi tai verkostoihisi. Voit hakea ihmisiä esimerkiksi organisaatiotaustan mukaan. 

Voit liittyä TUOVI-yhteisöön, kun rekisteröitymispyyntösi TUOVIn jäseneksi on hyväksytty. Rekisteröityminen ei maksa sinulle mitään eikä jäsenyytesi ole julkista tietoa, vaan se näkyy ainoastaan muille rekisteröityneille jäsenille.

TUOVIn ylläpito tarkistaa kaikki rekisteröitymispyynnöt ja hyväksyy TUOVI-yhteisön jäseniksi ainoastaan omalla nimellään rekisteröityneet ihmiset.

Siirry rekisteröitymispyynnön tekemiseen

Lue käyttöehdot
 

Maksuttomia työtiloja projektien työstämiseen 


Rekisteröityneiden TUOVIssa on tällä hetkellä (talvi 2020) lähes sata työtilaa. Työtiloja käytetään monin eri tavoin esimerkiksi tapahtuman valmistelemiseen, koulutuksen työvälineenä, hankkeen seurantaan, asiakirjojen jakamiseen tai verkoston viestintään.

Voit luoda itsellesi oman työtilan. Luominen on maksutonta eikä työtilojen määrää tai käyttötarkoitusta ole rajattu. 

Kaikki työtilat näkyvät kirjautuneiden TUOVIn työtilat sivulla. Työtilat ovat joko julkisia tai yksityisiä. Julkisesta työtilasta näet muun muassa työtilaan ladatut materiaalit ja siellä käydyt keskustelut. Yksityisestä työtilasta näet ainoastaan työtilan julkiset tiedot – kuten esittelytekstin, statuksen (eli onko työtila valmisteilla, aktiivinen vai arkistoitu) sekä ylläpitäjät. Voit itse määritellä, onko työtilasi julkinen vai yksityinen.

Voit etsiä itseäsi kiinnostavia työtiloja hakusanojen avulla. Voit ottaa yhteyttä työtilaan lähettämällä sähköpostin työtilan ylläpitäjälle. Löydät ylläpitäjän sähköpostiosoitteen hänen henkilökohtaiselta profiilisivultaan. 

Voit pyytää jäsenyyttä toisen ylläpitämään työtilaan lähettämällä liittymispyynnön työtilan etusivulta. Huomaa, että kaikki työtilat päättävät liittymispyyntöjen hyväksymisestä tai hylkäämisestä itse. 

Lue lisää työtilojen käytöstä käyttöehdoista


Rekisteröityneen jäsenen erilaiset roolit


Kaikki rekisteröityneet ja jäseniksi hyväksytyt ihmiset ovat TUOVI-yhteisön jäseniä. Yhteisön jäsenenä sinulla voi olla kolme erilaista roolia: työtilan ylläpitäjän, työtilan jäsenen ja TUOVI-yhteisön jäsenen rooli. Roolit poikkeavat toisistaan toimintaoikeuksiltaan.
 

TUOVI-yhteisön jäsenen rooli


TUOVI-yhteisön jäsenenä voit
1.    etsiä yhteistyökumppaneita TUOVI-yhteisön jäsenistä
2.    selata olemassa olevia työtiloja ja lähettää niihin liittymispyyntöjä 
3.    perustaa omia työtiloja
4.    luoda työtiloihin liittymättömiä tapahtumia 
5.    nähdä muiden tekemiä julkisia tai TUOVI-yhteisön jäsenille näkyviä tapahtumia 
6.    lisätä tapahtumia omalle tapahtumien ”muistilistallesi”  

Työtilan jäsenen rooli 

Työtilan jäsenenä sinulla on yhteisön jäsentä laajemmat toimintaoikeudet. Yhteisön jäsenen voit myös
1.    luoda ja hallinnoida itse luomiasi työtilan keskusteluketjuja 
2.    tallentaa ja poistaa työtilaan itse tuomiasi tiedostoja
3.    organisoida ja hallinnoida itse luomiasi työtilan työtehtäviä
4.    luoda myös työtilaan liittyviä tapahtumia  
5.    nähdä julkisten ja TUOVI-yhteisön jäsenille näkyvien tapahtumien lisäksi työtilan yksityiset tapahtumat  

Työtilan ylläpitäjän rooli

Kun luot työtilan, sinusta tulee automaattisesti työtilan ylläpitäjä. Työtilan ylläpitäjän roolit ovat laajemmat kuin työtilan jäsenen. Ylläpitäjänä voit lisäksi
1.    määrittää työtilan käyttötarkoituksen
2.    määrittää työtilan julkisuusasetukset
3.    lähettää TUOVI-yhteisön jäsenille ja yhteisön ulkopuolisille ihmisille kutsuja työtilaasi
4.    lähettää viestejä työtilan muille ylläpitäjille 
5.    päättää liittymispyyntöjen hyväksymisestä tai hylkäämisestä
6.    luoda ja hallinnoida kaikkia keskusteluketjuja
7.    tallentaa ja hallinnoida kaikkia tiedostoja ja kansiorakenteita
8.    organisoida ja hallinnoida kaikkia työtehtäviä
9.    hallinnoida työtilaan liitettyjä tapahtumia  
10.  hallinnoida työtilan jäsenten oikeuksia